magiska marrakech


vackert klotter


smala smala gränder som var alldeles förtrollande


i järnsouken skulle jag typ även kallad rostis av min fina vän kunnat köpa allt ;)
detta är en butik av typ....500 till i samma järnanda :)


sånt här går jag sååå igång på 


denna lilla lilla lilla marockanska räckte mig till midjan typ


tokälskar
men elen är är ett proble i marrakech som ni kanske hajjar ;)
en natt brann det i kvarteret bredvid...säkert nåt med el...








ljuset
dofterna
människorna
mystiken
de ringlande gränderna
öppnade min själ 
hit ska jag snart igen
forever in my heart 
<3
varmkram

Kommentarer

  1. Jaaa, käraste finaste R <3 S T I S !
    Detta är nog dina kvarter alltid, det finns så mycket att titta och uppleva! Allt är definitivt inte vackert strukturerat, perfekt och då får man göra som jag i min Mellan Östern-vardag, sätta på ett litet "ögon-dimma-filter" och riktigt SÖKA den fina i vardagen...Och det finns ALLTID något som glädjer dig men du måste söka! Glöm inte att det är inte sakerna som gör oss lyckliga utan mötet i människan och hennes tunga och handlingar <3
    Gott nytt år förresten, idag går vi in i år 1435 i det muslimska kalenderråret och alla som åkte till Mekka och sin pilgrimsfärd är hemkomna. KRAM!!!!
    Zazza Susanne

    SvaraRadera
  2. Hej fina Lotten! Long time no se. Jag är ofta härinne och njuter av dina texter och bilder. Ikväll blev jag extra glad. Tänk att få resa till Marrakech från sjukhussängen på KS! Tack , dina bilder har övertygat mig än mer. Jag ska dit, jag kommer älska det.
    Kram och tack,
    L

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

hej hallå, tack söta för din hälsning!

Populära inlägg